Pages

Monday, July 19, 2010

ikan VS ayam

erm...apsal ek aku taruk tajuk entry aku kali ni cm pelik aje..
kesah nye mcm ni..
ade lh org..rmi gk lh bilangan org yg aku mksdkn tu..
diorg ni cm pelik sgt dgn rutin mknan harian aku...
yelar..
aku cm xbosan2 dgn lauk aku...
hari2 bende yg same...
kdg2 je..waktu aku buang tebiat..
aku tukar lh menu len..
bile aku duk kl...
dlm erti kate bile musim kelas sudah bermule..
menu aku hari2..adalah ikan and also sayur...
smpi kwn2 aku nek jemu da tgk aku nyer lauk yg x variasi lgsg..
lalu...mereka tidak dpt lg menahan nafsu utk tahu ttg menu aku tu...
antara meraka pnh bertanya..
"lia..ko ni mmg obses dgn ikan ke...?aku tgk ni je lauk yg ko mkn..
ko xsuke ayam ke..??"

then akujwb lh...
"eh..xde lh..ikan kn lbh murah dri ayam..."

diorg xpuas ht dgn jwpn aku..
"oi...ko tau x ikan lg mahal..ayam seketul dlm rm2 aje.ikan dkt nk rm4 tau x.?"

aku jawab dgn yakin sekali
"ikan sekor tu bru dkt2 rm4..ayam sekor bpe..xke mahal tu??"

mereka terpana..dan....
"bongok lh ko ni lia.."

hahaha...tp..siyes..ini lh sbb yg menjadikan aku lbh suke mkn ikan berbanding ayam..

notes: ade org suh aku cri laki keje jd toke ikan aje..hahaha....

0 orang joint lia membebel: