Pages

Sunday, April 3, 2011

bengkak tgk org bongkak

penapis air bio aura

penapis air berkualiti tinggi..

penapis air kegunaan nye adlah utk penapis air yg busuk..kotor..hina..lagi tidak menyelerakan..
oleh kerana itu..
penapis yg berkualiti tinggi diperlukan utk mendapatkan kualiti air yg begitu mengghairahkan..
minum skali pasti nk lagi..
ok..cukup x mukadimah..??
hope so..

actually..aku nk cakap pasal mulut2 busuk yg bercakap xreti nk gune penapis yg berkualiti tinggi..
hasilnye..
telinga aku sakit..
tekak aku loya..(bukan mengandung)
mulut aku busuk jugak..
tapi..aku guna kn ubat gigi darlie..

ha..see..aku gune ubat gigi ni..jdi..kurang sikit lh busuk nye tu..

okay..aku melalut lgi..
entry ni utk memberi nasihat pada diri aku sndri dan juga pada org yg knl aku..
kite ni manusia biasa ye..
bile bercakap..
bawak2 lah berlapik..
ingt ye..
KITE MANUSIA BIASA..
yg xtahu apa yg ada dihadapan kite..
mgkn korg xfhm ape yg aku cbe nk smpaikan ni..
ok..aku bg contoh..

situasi 1:

makhluk A sedang berjalan2 dgn makhluk B..
tibe2..
makhluk A ternampak makhluk C dan D sedang beromen berpeluk-peluk di suatu tmpt yg dingin dan merangsangkan menenangkan.
lalu..makhluk A terus berkata dgn lancang..

laki: yang..abg xtahan.bukak lh cepat yang..
pompuan: abg..ayang pun sama..xtahan dh ni..kejap bang..kejap bang..
ha...dpt pun bukak plastik kerepek ni..meh makan bang..

"eeee..bodoh betul..nk buat maksiat kt cni pulak..peluk2 lak tu..eee..yg pmpn tu bukan nye cntik sgt pun..laki tu lgi lah..tongkang pecah..eeeeeeeeee..klu aku..TAK AKAN buat mcm ni punye..dh lh pmpn tu pilih laki muke cm tu..urrrrrrrr..KALAU AKU LAH..xde selera lgsg.."

situasi 2:

makhluk E sedang melihat makhluk F dan makhluk G bergaduh sebab berebut suami..
yelah..lelaki kn dh nk pupus..spisis ternacam kn..
jadi..terpaksa lh bermadu..
tapi nye makhluk E..

wacchaaaaaaa...amek ko..

"eeeeeee...kelakar je tgk diorg ni..rebut2 suami pulak..hahaah..nsb baik laki aku xmacam tu..BAIK je dia..ish..kalau lh aku jadi si F tu..aku tak kan amek laki si G tu..ish..ape lh kan..amek laki org..ish..nsb baik aku xmacam tu.."
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
~
amboi2..
sedap mulut mu berkata2 tanpa menggunakan penapis...
oi cik kak..cik abg..
ingt ye..
tuhan tu Maha mendengar..
ko mgkn lupe ape yg ko pnh ckp..
tapi..DIa..
never taw..
ingt sikit..hari ni ko mgkn xbuat..
esok luse..ko tau ke..??
tuhan tu maha membolak balikkan hati..
jgn ckp pakai sedap mulut aje..
ckp tu berlapik..
mengutuk org pun..bukan kite dpt ubah ape2..
klu kite doakan org yg sedang berasmara tu supaya dia cpt2 kawen ke..supaya tuhan beri dia hidayah ke..
kn lbh baik..
ngutuk2 pun..ko dan dia dpt ape..??
entah2..jodoh ko dengan orang yang paling tongkang sekali..
jgn lh hina ciptaan tuhan..
dia tongkang sebab tuhan dh bagi dia mcm tu..
kenapa nk hina kejadian tuhan..

ha..utk situasi yg kedua tu..
hahahaah..
yg ni paling xboleh blah..
cik kak..ko pasti ke laki ko BAIK sgt kak..??
lgi satu..ko tau ke apa yg diorg alami..
diorg gaduh2 tu sbb ape..
and yg paling penting..
diorg bermadu tu sbb ape..??
sbb takdir kn..??
ko kutuk keadaan tu..
sama lah ko kutuk takdir tuhan..
senang je ko ckp kn..

aku paling takut bab2 terlepas cakap ni..
fuyyooo..
byk kali dh aku terkena..
contohnye..
dulu aku pnh ckp..
aku tak kan tulis diari..
xsuke taw..aku ckp org yg tulis diari ni hati dia lembut sgt..
huh!!!!!!!

fuh..skrg...
aku lh penulis tegar..
ha..tgk..
dulu2 tu..aku xsedar yg sebenarnye..
dlm hati aku ade taman rama-rama..
tapi..taman rama-rama under construction lak..
baru skrg aku sedar..
aishhhhhhhhhhh..
padan muke aku...!!!!
byk lagi cntoh lain..
tpi..cukup sekadar itu sahaja..

kalau lah korang ni pun golongan macam aku..
suke bercakap..
tmbah2 suke cakap merapu2..
ha..mmg kena berhati2 sgt bile mengeluarkan kata2..
tkut ade yg tersinggung..
tkut ade yg benci..
dan yg paling important..
takut xbertapis..
kita dh besar..
cara kita bercakap memantulkan siapa diri kita..
hati2...
kalau nk bercakap tu..
biarlah sentiasa sedar yg kita ni bertuhan..

len kali nk bercakap pakai ni

1lagi..jgn slalu rasa diri kite lbh bagus dari org lain..
kadang2..
ko pandang org lain tu sebelah mata..
sedangkan..sebenarnye..
dia lagi mulia disisi Allah berbanding ko..

benda yg aku nk sampaikan kt sini..ringkas aje..
kalau kite xtahu ape org lain rasa..
jgn cepat sgt nk menilai..
jgn cepat sgt nk menghukum..
kite xlayak buat mcm tu..
hidup ni..setiap org ade dugaan masing2..
baik pikir macam mane nk atasi kelemahan sendiri daripada asik nk sesak kan fikiran korang dengan perihal  org len
bukan dpt faedah mahupun bonus pun..

kalau org buat salah..
mmg wajib kita tegur...
tapi..dengan cara yang berhemah..
and sama lah..
kalau ko buat salah..
org tegur..
ko jgn nk ngamuk2 lak..
sebab..
org tu just nk jalankan tanggung jawab dia aje..
bukan nk sgt tegur ko tu..
jgn pasan!!!!!!!!!!!!
euewwwwwwwwwwww...

and yang paling penting..
hidup ni kn..
kena happy walaupun dalam hati tu..gelora nya..
hanya tuhan yang tahu..

hepi kan aku..??

nota kaki tangan:

ini entry adalah utk menasihati diri aku sendiri dan juga manusia yang mahu menerima nasihat..
pada sapa yg xpuas hati..
boleh keluar dgn cara hormat dari blog ini..
thanx...

ku hidup bukan mencari musuh mahupun lawan..
ku hidup mahu mencari kawan dan teman..
sengketa yang ada..minta dijauhkan..
kerana kita semua dalam serumpun kawasan..
rapatkan hubungan..jauhi setan..
oh yeahhhhhhhhhhh...


jom makan kt restoran ukhwah..kt area maju junction aje..




3 orang joint lia membebel:

gReeN aPpLe said...

ape da! aku ingtkn nk citer sal bio aura daaa..

azrie shariel said...

agaknye ape objektif yang ingin disampaikan ye.. hehehe..

cik lia ye said...

sila cakap dgn berlapik ye......