Pages

Wednesday, June 26, 2013

iNsAf

aku ni update blog bermusim..
haish...gittew lah..nak buat guane kan..

post mortem..haah..post mortem..
bahasa pasar..belah-belah orang..
correction..
kami xpakai suke je nak belah orang..
ade prosedur...ade sebab..
kalau bukan kerana sebab ni..
xbelah lah u oll..

hikmah Allah agaknye temukan aku dgn dunia post mortem ni..
terasa terpukul dan rase ditegur oleh Allah..
kadang2 hati menangis..hati takut..
bukan takut dgn mayat tu..(in sya Allah tidak..harap2 tak lah kan)
aku rase takut..
dgn kes2 yg dtg kt hospital sg buloh ni..
buat aku rase..hey...our body is so fragile..
mati xkire masa..xpayah tunggu tua..

ade satu kes..buat aku terduduk menangis..
bukan kes accident hancur lebur ke..
tgk yg tu xde perasaan pulak (tapi..demam jgk..kakakka)
kes yg simple je..
budak umur 15 tahun...
meninggal accident sbb terbabas..
xde terkeluar pun tulang mane2..
xde mata terjojol keluar atau perut terburai..
xde semua tu..bersih aje luaran dia..
cume patah tulang belakang dgn organ dalam hancur sbb impact yg kuat..

entah lah kenapa..
aku xboleh tgk...aku menangis sorang2..
dia sebaya adik aku..amirul tu..
maybe aku rindu adik aku yg sengal tu...
maybe jgk..
tapi..ape yg paling menyentap tangkai hati..
dia muda..sepatutnye jauh lagi perjalanan dia..
tapi..dah berakhir..
semalam nye sebelum dia meninggal.
mesti dia xtahu bahawa pada hari ini nye..
dia bakal terdampar di meja post mortem tu..
mesti dia xtau kan..??

ape dia rase..bile dia nampak badan dia dalam bilik tu..
adakah roh dia ade kt situ..
entah..
rahsia Allah kan..??

apa yang membuat aku takut..
bile pulak time aku..
macam mana carenye aku pergi..
sbb mati itu pasti kan??
aku takut..bukan sbb aku terlalu cintakan dunia..
takut utk tinggalkan isi dunia ni..
aku takut..
amal aku belum cukup..
dose bertimbun2..
amal peneman kat sane pun mmg xcukup..

sunyi kan??
sorang2 kt situ..sejuk.
xde sape2...kiri kanan pn insan yang sedang menanti perhitungan Allah..
entah lah..
jiwa aku x kental mane jugak...
utk duduk sorang2 kt bilik mayat tu..
in sya Allah aku xtakut..
entah lah...orang dah mati kan..??
tapi yang aku sedih kan..
yang dalam peti mayat tu..
dia sorang2...

nak pergi interview utk dpat keje pun kite dah rase xblh tidor malam..
ini kan pulak..
interview dalam kubur...
dimana..dah xde mase utk kite prepare atau perbaiki mane2 yang x cantik..
x elok..
xde dah..semua tu dah tamat..

Allah..bagi aku peluang utk perbaiki diri sebelum Kau panggil aku..
aku takut ya Allah...


0 orang joint lia membebel: