Pages

Friday, May 17, 2013

aGaiN..I aM a StUDenT

okay..hari ni kan aku nak poyo sikit nak tulis sikit pasai life ku skrg..
oittt...aku dah jadi student...AGAIN...
wahahahaaha..(ni bukan ketawa riak..ni ketawa syukur okeh)
aku rase terharu...Allah dengar dan makbulkan doa aku utk sambung study..
actually..before abes degree lagi aku mmg ade plan utk sambung master..
and kalau ade lagi ehsan Allah nk bagi pada aku..
aku nk sambung sampai PhD...
nak..nak..nak.....



bukan gelaran yg aku carik...tapi aku rase terharu..bila makin banyak aku belajar..makin rase bodoh..
sebab...sebenarnye..banyak bende yg kite xtau ttg ilmu Allah ni..
ok..mmg terasa kecik nye aku ini..
eh..ce lah korang carik2 or discover ttg ape2 je secara mendalam..
otomatik akan rase..KAGUM!!
ye...Allah tu Maha bijaksana kan
kite study terhegeh2 nak tau itu..nak tau ini..
Allah...senang aje Dia nk create something..
"kun fayakun"
okeh..bukan stakat jadik aje..siap dgn kesistematikan nye ye..
TERHARU lagi...

in sya Allah..kalau ade rezeki aku..aku disini..
aku akan mendaftar di bawah fakulti perubatan UiTM Sg Buluh sebagai student master..
harap Allah berkati perjuangan kat sini pulak..
ade lah jugak aku upload gambor kat bilik post mortem kan..
yelah..tajuk research aku..sudden death..
tu yang kena tgk and alhamdulillah lagi..diberi peluang utk tlg2 buat post mortem..
kena kaji jantung konon2 nye..

utk info korang...
bukan aku yang duk belah2 mayat tu..
aku xlayak utk buat gittew ok sbb aku bkn medical officer..
aku cume tlg2 jahit..tlg kuar kn organ2..tlg timbang organ..
tlg menyebok..tlg tanya doktor itu ini...and amek specimen dari mayat tu seperti darah..
usus..jantung..and etc
bukan amek organ ye..jgn silap pulak..
aku amek specimen sikit aje..



banyak jugak pertanyaan bertubi2..
xtakut ke tgk mayat..?
xgeli ke?
xseram ke..??
berani ke..??
bilik utk post mortem..

uwaaaaa...stakat ni..aku xrase ape2..tapi..kalau korg takut2 kan aku..
ade jugak aku jadik takut nnti..
jangan lerrrr...
tau x the power of mind setting??
aku xtau ape2 secret utk xtakut..
aku just set dalam minda aku..
ni utk tujuan blajar..bukan tujuan utk berseronok dgn mayat..
dan xperlu takut sbb ini utk tlg si mati..
ok..then..alhamdulillah..ehsan dari Allah lagi utk buang rase takut tu dalam hati aku..
sambil2 tu..sedekah2 lah ape yg patut..
doakan dia dipermudahkan urusan utk menghadap dunia lain..
itu je..
eh..even utk yg non-muslim..
aku doa aje..
sbb kita semua dtg dari Allah..dan kepada Allah kite bakal kembali..
yang ni aku sedih sbb pk macam mane pulak kite tempuh mati nanti...
utk menyertai post mortem..kena pakai macam ni sbb xnk baju kotor kena darah dan lain2

sejak berkecimpung dkt sini..even xlame sgt lagi..
dah banyak jugak intipati yg aku blajar..
mmg ajal maut di tangan Allah..
but..ape yg aku  nk cakap..
we are so fragile okay...
ade sorang tu..kurus giler..
ade org hempak kat dada or org duduk atas badan dia..
tulang rusuk patah okay...
patah!!
and maut menjemput xkire usia dan dimana dan juga siapa
yang ni betul2 buat aku insaf..
banyak ye kes yang mati dalam tido..
xkire bangsa..adekah kite akan sangka..
malam ni kite tido..rupa2nya..
itu lah malam terakhir tidur kt katil empuk..
dan malam terakhir dapat solat mtk ampun dgn Allah..
uwaaaaaa..
yang ni aku takut..

bau mayat..??
stakat ni..xjmpe lagi yang amat busuk..
yang bau biasa2 aje ade lah..
bila belah tang perut..
OKAY..akan ade sedikit semerbak..
decomposed body belum jmpe..
yg ni aku tau..bau nye busuk..
dan..kalau korang xgosok gigi..
bile bkak tang mulut..busuk ye..
sila gosok gg selalu...

kalau baru lepas makan..bile belah perut..
buleh la tau org tu makan ape..
makan mee ke..,makan mihun ke..
makan nasik ke..
blh lah nampak structure nye..
jadik..kunyah sampai hancur baru telan ye!!
(nasihat je)

ok..stakat ni..gambar post mortem..mmg xblh leak keluar..
korang bayangkan aje lah ye...
just ade gambar2 aku yg berangan jadik cantik..
itu aje..wawawawawa...
dalam plastik tu mmg ade real mayat...waktu ni aku duk sorang2 dgn mayat ni tunggu pegawai lain dtg..weeee

sungguh lah sunyi kan sorang2 kt sini..




0 orang joint lia membebel: