Pages

Thursday, May 2, 2013

3 Bulan 1 Hari atok pergi...




hari ni dah 3 bulan 1 hari atok tinggalkan aku..
rase rindu yang amat sangat pada atok..
tapi Allah lagi sayang dia kan..
semoga atok tenang kat sane..

Atok..
aku rindu atok panggil aku "buntat"
rindu atok cakap selamber and spontan..
rindu atok selalu suruh picit kaki..
sangat..
macam tak percaya atok dah xde..
atok tempat aku bermanje selain mak ayah..


Atok..
mase kecik2 aku...
mmg atok manjekan aku..
ape je aku nak semua dapat..
teringat aku kt katil yang dekat dapur tu..
tempat atok selalu landing..
mase kecik..lepas aku buat nakal..
aku letih..aku tertidur tepi atok..
lepas tu..sepupu2 lain..buli aku..
ceh..conteng2 muke aku dgn gincu..
yelah kan..aku kan buntat atok..
rajin lah orang lain nak buli..
tapi tok..bile besar aku yg buli org..hhehe..

Atok...
mase dlu2..mase tu arwah wan pun ade lagi..
kite ke hulu ke hilir naik motor 3 org..
tok kat depan..aku kt tgh..wan kt belakang..
atok bawak je aku kemana2 walau naik motor aje..
seronok nye atok...
dari kecik atok jaga aku smpai aku besar..
then pindah duduk dgn mak..
tgl mane2..dgn atok ke dgn mak ke..semua best

Atok...
kalau aku sakit..
tok risau sgt kan..
yelah..aku kan buntat atok..
same je atok ni risau dgn mak aku risau..
suh makan ubat itu..suh makan ubat ni..
dh jadik mcm doktor je..

Atok..
mase wan sakit..
aku tau atok sedih..atok nak jage wan jugak kan...
tapi..atok pun xlarat..
tok ade bersama wan sampai akhir hayat wan..
atok mmg lelaki yg romantik..

Atok...
mase arwah wan dah xde..
aku tau atok sunyi..
aku tau atok merana..
setiap kali atok lalu depan kawasan perkuburan wan.
atok mesti menangis..
walau dh 3thun lbh wan pergi...
sunyi kan atok..duduk sorang2...
aku tau tok..kt mane2 ruang dalam rumah atok tu dipenuhi kenangan dgn wan..
atok perit kan..??
aku tau atok..

Atok..
atok mtk aku carikan wan baru..
oh..bunyi macam atok gatal.?
hey...TAK!!!
atok aku xgatal!!!
atok aku hanya manusia biasa yang perlukan teman utk berbual,berkawan
aku faham sangat fitrah tu atok..
atok nak wan baru sbb atok sunyi..
anak2??? cucu??
bukan selalu 24jam blh teman atok..
jaga makan pakai atok...

Atok....
menderita sgt wan xde kan atok..??
skrg atok dah ikut wan..
dh sahut seruan Allah..
atok tinggalkan aku...
aku balik kampung..
rase kosong,tok...
sunyi...pandang katil atok..
macam atok masih ade atas katil tu..
 aku rindu atok..

Atok...
aku simpan kasut kungfu atok tu..
yang selalu atok pakai kalau nk pegi mane2..
sbb tok..tu je yg blh ubat rindu aku..
sbb aku nmpk atok bile pandang kasut tu..
aku amek tasbih atok..aku gune..
aku amek teko yg atok selalu buat teh..
sbb atok..
aku terlalu rindu dgn atok..

Atok...
aku hadiahkan Al-Fatihah dgn yassin utk atok ye..
tu je penghubung antara atok dgn aku kan..??

Atok..
aku rehda atok pergi..
sbb atok rindu wan..
sbb atok sunyi tunggu anak2 balik..cucu2 pulang..

maafkan aku sbb tak banyak luangkan waktu bersama atok...
aku sayang atok..

0 orang joint lia membebel: