Pages

Thursday, May 16, 2013

kAwAn yAnG mEnjaDi lAwAn

oh..nak mengomel pasai kawan2 ni..
argh....banyak yang aku dah terbelajar dah..
sungguh2 comel semua pengalaman...
dan..yes...lepas dapat pengajaran tu yg juga dtgnye dari Allah..
aku dah jadik org yg berhati2 dalam berkawan okeh..

ye..ye..dlu pnh ade kawan baik..
kerana aku anggap dia betul2 sahabat...bukan sekadar kawan atau rakan..
ok...manusia yg aku panggil kawan itu sangat ramai memangdangkan aku mmg suka berkawan..
tapi..yang aku anggap sebagai sahabat itu terlalu sedikit..
kerana..sahabat bagi aku adalah manusia yang sentiasa menjadi sahabat..
bukan didepan baik..dibelakang mengutuk..

ok...ade paham?
ok lah..actually..dulu aku ade byk entry pasai kawan,,
and ade jgk mase si budak ni jadik lawan aku..
aku post jgk kot..dalam keadaan yg sgt marah..
rasenye..kalau aku jmpe dia..
ade jugak aku pijak kepala dia waktu itu..
ok..waktu itu okeh..
aku delete dah post tu..
sbb aku dalam keadaan marah yang amat..
jadi ape yg aku tulis..kurang rasional..
ceh...!!!!

dalam berkawan..kadang2 kite xdapat nk tilik ape macam mane hati org yg kite anggap kawan tu..
kite ni yg xreti nk pk bkn2 pada dia..
xde lah kite nk berjahat mulut kan..
tapi nye..
adussssss..dia rase diri dia baik sgt agaknye...
lantak dia lah..
aku classified diri manusia tu sbg (kawan makan kawan)
ok..ayah aku pn cakap ayat tu..

mak aku...ade jugak cuba menyedarkan aku lah..
"dia banyak tolong awak kan"
ok fine aku cakap..
aku xpnh lupe ape yg dia buat...
seriously...mmg banyak..xterkira..
bab yg banyak tu aku tolong doakan supaya dia dapat terima balasan kebaikan..
tapi...bile perkara berkenaan dgn keluarga..
aku tersangat yang amat sensitif..
menjadikan aku benci yang amat dgn ape yg dia terlanjur bercerita..
tidak jugak aku nafikan...
kadang2 ade rase rindu...
kadang2 ade jgk mimpi2 dia..
byk bende yg aku nampak..
kadang2 aku terkaitkan dgn dia..
tgk orang bawak kereta cekap..
aku selalu cerita dgn hafiz..
"si dia tu cekap sgt bawak kereta..lagi handal dari lelaki"
sbg contoh lah kan..
then..hafiz tanya kat aku..
"kenapa awak selalu cerita pasal dia..awak rindu ke"
ok aku diam aje..dah aku nk tercerita..suke ati la kan..
cehhh..byk pulak tanye mamat ni..jeling kang..

oh ye...banyak kot bende2 sengal kami buat sesame..
tapi..aku sedih..
kenapa dia hancurkan persahabatan kami..
kenapa tersangat mulutnya tak boleh dipercayai..
its okay...Allah dah tarik dari aku seorang sahabat..
itu je lah...yg menjadi fakta bg aku..
ade sedetik mase..aku terasa nk undur waktu..
if only aku blh undur waktu and ucap pada dia..
yang aku sgt ikhlas kawan dgn dia selama kami pnh bersama..
dan aku xpnh sesekali ade perasaan dengki..xpuas hati..dan cakap belakang ttg dia pada org lain..
tapi..kenapa..??
hurm...Allah bagi dia waktu aku memerlukan..
dan mgkn Allah tarik dia semula sbb dah smpi mase nye kami berpisah buat selama2 nya setelah bertahun2 kami menjadi sahabat..

once upon a time..aku mmg sayang dia seperti sayang diri sndri..
well...kalau aku blh kongsi bahagia yg aku rase kan..
dia baik jugak..suka tolong org..
but..aku rase..mmg smpi situ aje persahabatan kami..
sbb aku mgkn dh xkn blh berbaik mcm dlu..
dan aku mtk satu je...
even aku rindu..
aku xnk jumpe dia lagi...biar dia jadik kenangan paling indah disuatu saat dahulu..
hanya Allah yang tahu...
ikhlas aku lain..ikhlas dia lain..
mgkn begitu...

luka hati masih ada dgn apa yg berlaku..
ssh bila kite percaya org melebihi kite percaya diri sndri..
semoga dia sehat2 sahaja...

0 orang joint lia membebel: