Pages

Monday, December 6, 2010

Cinta Itu Sadis Apabila......~~~~~


agk lame jgk xupdate blog ni...
ade beberapa perkara yg merungsingkan kepala aku lately..
but..alhamdulillah..
smua dah kembali kepada keadaan asal...

ok2..yg tu tolak tepi dulu k..

aku juz nk memberi pndpt ttg sweet talk lelaki..
lelaki..ha..lelaki...
mmg pandai btol berkata2...
terutama nye...saat awal perkenalan..
urghhhhh...pada gurl..
jgn cpt perasan...

makhluk Allah bernama lelaki ni mmg KEBANYAKANNYE begitu..
so..plis..plis..plis...
jgn cpt rasa terawang2 bile insan2 tersebut megeluarkan kata2 seperti:

1) awak cantik sgt...(lainlah klu wajah kite btol2 mcm lisa surihani ke..fazura ke..)..-mereka mula utk buat anda xblh tdo mlm mengenangkn pujian mereka yg anda ingtkn sgt2 ikhlas tuh-

2) awak..sejak kite jmpe aritu..sye xtau lh knapa sye asik teringatkan awk je..-wah...ni mmg permulaan bg mereka utk mengayat anda...sila jgn cpt terpedaya..mereka xsemestinye jujur..-

3) awk..sye betol2 dah jatuh hati kt awk..-what the cake..??baru jmpe da jatuh cnta..itu sgt kurang logik..-

4) awak..saya sggp bt ape je utk awk asalkan awk terima sye..-adui..giler dramatis lelaki mcm ni..bg smua duit gaji u..boley??-

5) sye xpnh jmpe pmpn mcm awk..awk istimewa sgt..entah lh wak..awk xmcm pmpn len..awk baik..cntk..awk sempurna sgt dimata sye-hahaha..yg ni..mmg aku akan gelak..xtahan ayat nye..klu aku..aku akn ckp dgn muke yg konon2 nye setuju dgn kata2 beliau.."wak..betol ke mcm tu..??waktu sye tgh sembelit pn..awk rse sye cntik ea..??"

ini mmg xbley bla..
gurls..wake up...
lelaki zmn skrg..xrmai yg blh jadi khalifah..
khalifah utk membimbing wanita yg dia kenali..
kebanyakan lelaki zmn skrg..
hnya nk merosakkan..
hnya nk amek kesempatan...

ada mcm2 jns lelaki kt luar sne tu...
byk nye xblh pakai..

hati2 lh..
aku pnh gk alami situasi berhadapan dgn lelaki2 bermulut puaka sperti diatas..
ayat mmg xblh bla..
ayat mmg power..
bkn sbb aku rse aku cntik..
tidak..tp disebabkn mmg habit mereka begitu...

ckp perkataan syg dan cinta sesuka hati..
mcm hape tah...
mmg mtk dipijak aje..

jgn layan lelaki2 begini...
pd lelaki berkenaan..klu anda bce blog ni...
fhm lh kenapa aku rse xsuke utk berkawan dgn korg..
aku xsombong pn..cume aku meluat lah..

be matured lh..klu u guys btol2 matured..
bkn tu caranya nk pikat hati pmpn..
bimbing kaum hawa plissssssss....

kaum adam adalah pemimpin..
pimpinlah kami..bukan aniaya kami..
bukan ambil kesempatan atas kami..

dan wanita..jaga lh maruah kamu sndiri..
kamu adalah permata yg tidak ternilai harganya..
jgn biarkan kilauan dirimu pudar oleh kerana kata2..

p/s ni utk diri aku dan jgk utk org2 yg aku syg..


*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
guys..:
kalau hati betul2 suke..lakukan dgn cara yg betul..
bkn dgn care xsenonoh utk grip wanita yg kamu suke..
kerana..jodoh itu ditgn tuhan..
ape yg kamu lakukan itu xsemestinya menjanjikan jodoh..
kasihani wanita kaum yg lemah..

terima lh jika org yg kamu cinta itu bkn utkmu..
kerana..mgkn Allah ingin memberi yg lbh baik..

cinta pada Allah jua yg sejati..
kerana..Allah tidak akan mengecewakan hamba yg mencintaiNya..
dan Allah tidak akan sesekali menganiaya hambanya..
setiap yg Allah jadikan itu bkn lh utk disia2 kn..


2 orang joint lia membebel:

-s.u.m.e.r.e- said...

baikk..sungguh bagus statement muka time sembelit pun dikatakan cantik..
hurghhh3!!

Anonymous said...

emmm ok2 aku mmg sadis