Pages

Tuesday, March 29, 2011

jangan kembali...

andai aku bisa putarkan detik-detik dahulu bersamamu..
ingin aku hentikan ianya disitu..
tidak ingin aku melihat ianya berlalu lantas meninggalkan ku..
sendirian disini menempuh ranjau yang berliku..


kenangan itu menjadi pengubat rindu..
tetapi,adakalanya ia menghiris kalbu..
sakitnya hanya tuhan yang tahu..
"mengapa perlu kau tinggalkan aku.."
kadang-kadang soalan ini yang bermain difikiranku..

aku tahu aku tidak sempurna..
tidak seperti insan yang kau damba..
tapi aku ada hati dan perasaan..
mengapa kau kejam pergi tanpa utusan..
tapi kini aku sudah mula melupakan..
segala perbuatan mu yang menyakitkan..

walau seteruk mana kau mainkan hati ini..
tapi..tidak pernah aku membenci..
tidak pernah jua aku harapkan kau kembali..
untuk menyatu dua hati..
tidak mungkin ku terima lagi..
walaupun kini kau datang menyembah ke kaki..

sayang..ku pinta padamu supaya jangan bermain dengan api...
aku bukan tempat untuk kau datang dan pergi..
kerana ku tidak tahu cara untuk menipu naluri..
jika ku kata cinta..itu datangnya dari lubuk hati..
ku tahu kau lebih kenal hati budi ini..

jangan kau datang lagi..
tolong pergi..
aku sakit begini.. 
apabila kau meminta kita menggubah kenangan untuk kali kedua.
tidak mungkin...
walaupun aku hidup dengan memori yang ada..
tapi..cinta dari hati ini bukan lagi milikmu..
maafkan aku..
cukup sampai disini..
aku tidak mampu menerimamu lagi..

sayang..jangan kau resah..
segala salah silapmu telah aku maafkan..
maafkan aku jua..
tetap ada kekhilafan dari diri ini..
tapi..tolong pergi..
jangan datang merayu lagi..
pintu-pintu hati sudah tertutup rapat buatmu..

aku lebih rela hidup sendiri..
daripada hatiku dilukakan berkali-kali..
sayang..sememangnya tiada jodoh antara kita..
harap kau terima ianya dengan hati yang terbuka..

sekadar nukilan...




0 orang joint lia membebel: