Pages

Friday, March 4, 2011

"JANGAN PERCAYA...".kata ayah saya..

ayah pesan.....


"kak long..lelaki ni jgn percaya..kalau dia kata 10 perkara..11 jgn dipercayai..bukan semua lelaki mcm ayah..hihihihi.."- ayah berkata sambil ketawa..


betul jugak..bukan semua lelaki baik dan bukan semua jahat..
sama lah macam perempuan..
bukan semua baik..bukan semua jahat..
tapi..gurls...orang kata..lelaki dengan perempuan sama aje..
skrg ni..dua2 jenis jantina pun xboleh percaya sgt..(kategori yg intermediate xtermasuk kot)
kata mereka..
tp..gurls..
perlu diingat..
rosak lelaki..orang xkesah
rosaknye seorang perempuan..orang resah..
ha..cube tgk tajuk video2 blue..
semua tajuk besarnye perempuan..
"ika budak johor.."
"awek pandai main"..
"awek kilang sangap"
shit....aku bukan nk buat entry lucah..
aku buat entry kesal ye..


perempuan si lembu..lelaki si buaya

gurls..gurls..dear..lalink2 semua..
kebanyakan lelaki zaman ini bukan lah jenis lelaki yang akn menundukkan pandangan mereka apabila melihat perempuan..
sama lah jua wanita..
sudah tidak ramai yang menutup dirinya dari dipandang lelaki..(okay.ini termasuk aku)


so...oleh kerana kita (gurls) seperti type di atas,,,
(wandering..aku xmo begini selamanya..mana owner tulang rusuk kiri nye ni???)
mara dan bahaya begitu banyak...
tau x..kite kena berhati2 dgn guys ni lbh dari kite perlu berhati2 dgn makhluk berbentuk ular atau harimau..
lbh tepat lagi buaya..
kerana..segolongan makhluk jenis adam ni..(aku ckp segelintir okay!!!)
anggp pmpn ni tmpat diorg nk bersuka ria..
bersuka ria disni bukan lah direct terus nk ke hal2 21sx..


kadang2.mereka ini ingin menjadi kan kite..tmpt mereka test ayat2 jiwang mereka..
dlm erti kata lain..
mereka nk tgk..samada ayat power diorg tu berkesan ke x..
ha..ni kene ingt..
gurls..bila diorg ayat u oll..
u ingt diorg suke u oll betul2 ke..??


hey.hey..hey...
wake up lh dear...
species lelaki mulut gula-gula ni mmg macam tu...
klu u oll terawang2 dgn kata2 mereka..
haddoi..u oll dah buat silap besar..
don't be to easy to be fooled..
klu dia betul2 suka u..
and nk ngorat u sbb dia nk u jadi is3 dia..(bukan awek k).
bukan cara dia lah.
di awal perkenalan..baru seminit dua..
dah kata..
"awak..sye rasa sesuatu kt hati sye..entah lh awak..bile tgk awak td.rse mcm awak lh wanita yg sye cari"
hah..hah..hah..
what the..
aish....
kucing pun boleh ketawakan korg klu korg cpt sgt diperbodohkan..


dan si wanita..dah merah2 muka..(ni utk yg kulit putih2 susu k..kulit kuning2 mcm aku mgkn xnmpk ape2..lalala)..
waktu ni..
tangan dh ade kt kepala...
tersengih2..
hati sudah mula nk terpaut..
hadoi...pliss lah...jangan mak kate...


fooled..arghhhhhhhh..


gurls..gurls..gurls..
klu dia betul2 suka u..
dia xkn brani awal2 dh cakap mcm tu coz dia akn tkut kehilangan u..
dia lbh berhati2 utk berkata2..


we gurls..kena pandai jgak..
lelaki yg suka puji2 xtentu hala ni...
dah sah2..dia mulut puaka..
bile diorg tgk we all dh mcm kena sawan duk ingt2 kt dia..
sbb dek ayat dia baik punye..
entah2 dia kt sana tgh ketawa berguling2 kt korg..
and says..
"amboi pmpn ni..aku ayat sikit aje dh cair..lawak betol"
ha..dan mereka mgkn akn terus mencari mangsa..
ha.tgk..korg ingt diorg serius ke..??
jgn terlalu cpt diperbodohkan lalu diketawakan oleh golongan begini...


mereka lalu berkata.argh...pmpn ni..barang aku je..(arghhhhhhhh...aku xpuas hati)


pada aku..hnya org yg special bg aku je aku benarkan lau nk puji2 aku..
nk ckp sayang2.rndu2 kt aku..(ini kena KIV)
yg lain..aku xberminat nk dgr..
ini aku lah k..
aku dgn u oll berbeza..
aku mgkn kasar..
xsama mcm u oll..yg mgkn lemah lembut..
aku..???
aku xreti...
tapi..pada si dia..(xtau lah siapa)..mgkn blh jadi lemah gemalai mcm sotong kot..
(bukan perempondan ye..)


terima kasih kepada rakan2 sejati..(lelaki yg rapat dgn aku)..
sudi mnasihati aku.
supaya aku berhati2..
aku suka berkawan dengan lelaki yg ikhlas.
bukan yg diawal perkenalan duk mengayat2..
aku tau sape aku..
xpayah nk puji melambung2..
aku sedar dimana aku berpijak..
xpyah nk test2 power2 ayat korg..
kang kena se das makian aku yg berhemah..


aku mmg xpercaya lah konsep cinta pandang pertama..
sori..klu korg pnh rase..tahniah..
kt cni..aku hnya nk ingtkan gurls2..yang aku sayang smua..(aku bukan les...)
be careful...
jika aku terlupa..sila ingtkan aku..
aku akan hargainya..
insyaAllah...

0 orang joint lia membebel: