Pages

Wednesday, August 18, 2010

ketentuan atau hanya kebetulan???

kita bertemu...
kebetulan ke ketentuan??

kita bercinta...
kebetulan ke ketentuan??

kita berjauhan..
kebetulan ke ketentuan??

dan akhirnya..kita berpisah...
kebetulan ke ketentuan??

adakah semuanya ketentuan atau sekadar kebetulan..??
slalu aku tnya soalan ni kot..
ade pertemuan yang tercipta..dan ade perpisahan yang ditakdirkan...
untuk ape..???

owh ye...sokmo aku tnya...
kenapa aku bertemu dgn dia jika semata-mata untuk berpisah..??
slalu lh gk perah otak pk jwpn..
kdg2 rse sedih..kecewa of course..
but..kenapa nk sedih..??
(bkn sng kot nk cover sedih)

ye lar....kn tuhan lbh tahu apa yg kite perlukan..
Dia memberi apa yang hambaNya perlukan..bukan yg hambaNya inginkan..

mmg aku slalu jmpe "not the right guy"..
and kdg2 ade yg blame aku knapa plh "dat guy"..
erm..bkn aku plh...if aku blh avoid dari bertemu dgn "guy" seperti itu..
mmg dh avoid..tp..apekan daya...setiap perjalanan hdp kite ni bkn kebetulan..
tp..ianya satu ketentuan...

tuhan tahu aku perlu lalu smua ni..
lalui kekecewaan..kesedihan..dan..byk jgk kegembiraan..
because..Allah lbh tahu..

bkn nye aku nk sgt fall in love and then get frustrated..
sape nk..
tp..Dia tahu aku perlu smua tu..


k..k..xmo ckp sal cintan cnton ni..
try to think...kite bertemu dgn kwn2 kite..
kebetulan ke ketentuan??

kita dpt ke sana ke mari..
ketentuan ke kebetulan..??

segala2nya yg berlaku adalah dgn kehendak ALLAH..
aku ingt lg tok aku ckp..
"xkn melayang sebutir habuk jika tidak dgn izinNya"
so...every small thing yg berlaku..
jgn kite mengeluh...
(ingt tu dahlia weh..jgn mrh2 klu bas lmbt dtg)

too much thing yg aku appreciate dri kisah silam aku...
who cares??aku care...
coz Allah cares..

life is a journey kn..??
aku tgu aje ape yg bakal dtg..
sbb aku yakin..Dia akn bg yg terbaik..
wlu aku sakit..bengang ke..sedih ke..gembira ke..
Dia lbh tahu kemana aku harus mengadu...

erm..aku xckp sng utk terima aje segala2nya dgn pasrah...
kena didik diri okkey..??
didik supaya redha..
akn dtg hikmah dri setiap perkara yg t'jd...

thanx ALLAH....

0 orang joint lia membebel: